Search..

Thursday, June 24, 2010

Manisan yang perlu aku telan...

LoVe is BeAutiful.. yes, pada aku, ia amat manis seperti coklat dan kadangkala pahit macam kopi.. aku tak tahu kenapa aku rasa seakan-akan hari itu akan tiba dengan lebih cepat.. But i LoVe this feeling, perasaan yang jernih, segar dan indah.. aku cuba bayangkan kebahagiaan yang akan aku kecapi nanti, Nyaman.. sungguh mempersonakan, aku tahu, bila tiba saat itu, aku takkan terjatuh lagi.. insyaallah..



Hari ini hujan lebat, ditemani ribut salji..haha, ribut biasa jer.. tat kala itu juga aku sedang menantikan kisah cinta dongeng dari seberang, namun tidak kesampaian kerana cuaca teruk. Tapi perasaan gembira tetap ada, kehadiran dia, menyerikan suasana, keluarga dan semua orang, aku sentiasa tersenyum melihat kerenah mereka, aku sangat bahagia.. Namun, kadang terdetik dihati aku.. bagaimana mungkin aku meneruskan hidup tanpa dia? maksud aku, walaupun dalam masa setahun? aku tak pasti tentang jawapannya, yang aku pasti.. aku akan sendirian... T_____T'



Yes, i have to be alone for a while bcause im the one who always support him, im the one who always help him in any situation. and i also want him to success.. Even, im crying again.. still crying, at the same time im trying to let him know how much he mean to me.. this is not a joke, this is reality, i have to face it.



Sebenarnya aku tak pernah jangka dia akan tetap pergi.. menyambung pelajaran.. Tapi terdetik hati aku untuk melihat surat-surat pembayaran dan kemasukan dia. satu persatu surat aku baca, aku tersenyum, mengeluh kecil.. masa berlalu begitu pantas kan. Aku tak sedih kerana dia pergi menyambung pelajaran atau meninggalkan aku, aku sedih dengan keadaan aku. Kerana dia, segalanya pada aku, peneman, sahabat, musuh, sang pencinta, aku risau keadaannya di tempat orang, aku yakin dia mampu melayari hidup untuk aku.. And berjaya.. :')



Aku harap, aku dapat bertahan selama mana dia pergi, aku harap aku kuat untuk jalani semua ini. aku cuma risaukan keadaan dia nanti.. But, thanks 2my mum, she said, "if u want to watch a movie.. just go with me.." i Love u mum.... yes, ibu adalah segalanya.. aku akan cuba hadapi apa saja rintangan.. pergh, sedih juga melihat orang yang selama ini ada setiap saat pergi dalam masa setahun.. walaupun bagi sesetengah orang setahun itu sekejap. mungkin tidak pada aku.. aku ada juga meronta kesorangan, konon memikirkan bagaimana cara untuk mengelakkan dia meninggalkan aku.. tapi, tak mungkin itu terjadi.. beliau harus pergi.. insyaallah untuk masa depan.. (i hope so)



Sejujurnya, aku lebih banyak meluahkan segala-galanya pada dia. yes, him.. he the one that have to leave me. hm... my fond ringing.. i have to go.. its HIM!!  :'D


~i LovE him~

2 comments:

  1. Ain sblm hans pergi UK korang ikat la dulu i mean bertunang dulu pun xpa xperlu pakai duit byk sgt, cuma dgn mcmni ikatan lebih kuat sbb ikut adat kan n obviously 2 family da bersatu secara tak langsung :) lebih secure.

    ReplyDelete
  2. i hope sgt dpt ikat gak.. but, kos hans p UK pn da sgt byk.. :(
    mmg in ada suggest cmtu kt dia..hmm
    sedihnyerw!! xpela.. in tabahjerla, xkan ain nak hegeh2 kan? redha je apa akan jdi nanti..
    dia mintak ain tunggu dia.. :(

    ReplyDelete