Search..

Tuesday, November 23, 2010

Dengan Tiba-tiba

heyyo all dreamers,

today aku ada topik hangat, al-maklumlah tengah lunch n sendirian di ofis.. jadi aku membuat satu topik panas.. hihi.. owh yer.. apakah itu faible d'esprit?? atau dalam kata orang keputihan 'heart rot'.. atau ayat sebenar nye, low minded, jelousy or etc.. hihihi..



setiap manusia akan ada kekurangan masing-masing.. tak semua orang dalam dunia ni sempurna..

ada ke? habaq mai sat.. :P

so, tajuk topik hangat harini sebenarnya ialah 'busuk hati..' busuk hati bukan bermaksud hati kita busuk..tapi lebih kurang macam dengki.. dengki lagi baik sikitla dari busuk hati.. mungkin orang dengki sebab kejayaan orang lain.. tapi dia just dengki sahaja..kalau busuk hati plak.. dia memburuk-burukkan orang, walaupun dengan hanya satu perkataan.. hihihi :) ala, orang macamni suka tunjuk lagak bagus, and dia jer betul..like, whatever~.. hihi :)

konon-kononnye, macamni :

"pak abu dan pak leman bekerja sebagai tukang sapu, mereka dilayan sama sahaja setiap masa.. tapi pak abu lebih rajin dari pak leman, maka, pak abu dinaikkan pangkat menjadi tukang kebun bunga. oleh yang demikian, pak leman ni jeles, lalu di reka2 cerita pasal pak abu walaupn mereka satu kampung.. ngehehehe"


pahamkan situasi tu? hihi.. kalau agak2 tak paham tu.. nasib badan la kan :')
okla.. berbalik pada tajuk kita.. busuk hati senyuman.. ok, sebenarnya dalam hidup kita seharian ni memang banyak sangat manusia2 yang luar dalam lain.. hihi.. bukan siang malam lain ok?
kenapa aku cakap mcmtu? sebab tak semestinya seseorang tu melemparkan senyuman dengan hati yang  ikhlas.. ye dak? tapi senyuman itu melambangkan betapa baiknya kita pada luaran..



mungkin kita tak pernah sedar yang kadang-kadang kita suka jeles dengan orang.. jeles utk kebaikan amat la baik..tapi jangan pula jeles sbb lain.. uih, adakah kau tak waras? :P






No comments:

Post a Comment