Search..

Monday, December 20, 2010

Aku Dan Kamu

melihat, semua gambar, segala cebisan komentar. semua aku ulang berkali-kali.. masa begitu pantas tanpa kita  sedari, manusia datang dan pergi.. kucing juga begitu. :) 


aku tersenyum sendiri, ditemani hujan dan kilat sabung menyabung, membuatkan hati lebih terdetik untuk mengimbau masa lalu. lama, keadaan begitu lama.. aku rindu segala-galanya. alhamdulillah, ada yang masih setia, ada juga yang sudah lupa. itu semua takdir.. takdir?yer, aku percaya tentang takdir. semuanya bermula dari Tuhan, dan diakhiri oleh-Nya jua. setiap ayat yang keluar, dari mulut setiap insan, ia juga bermula dari takdir yang telah ditentukan..



insan yang hadir dalam hidup aku, semua nya cukup unik, cukup pahit untuk ditelan, tapi manis untuk di semadikan. ramai sahabat yang sudah berumah tangga, ada yang akan berumah tangga. ada juga yang sudah tiada. hanya al-fatihah dapat kuberikan teman. mungkin kita lupa, aku juga.. bahawa semua ini satu percaturan dunia, kita merancang, ya, kita hanya merancang,tuhan yang akan menentukan. dan tanpa usaha, kita tidak akan dapat hasilnya. apa yang kita lakukan, disebabkan diri kita sendiri. bangun, bangkit, bahkan tidur. tiada yang menghalang, tiada yang memaksa. (walau dipaksa tidur tapi mata masih tidak lelap.) itu semua kehendak Tuhan. andainya hidup tiada erti kehidupan, kita tidak akan ada dimuka bumi ini.



there a wisdom behind the creation~~
ada hikmah disebalik kejadian~~


aku bukan penulis yang bisa mencoret sebuah kata-kata yang panjang, juga bukan sang pencerita, apa aku tulis, atas hati aku untuk mengungkapkan sesuatu, satu masa nanti, akan ada insan yang membuka blog aku dan bertanya tentang hidup aku. ya, semua aku sematkan di dalam blog usang tak usang ini. untuk ku buka suatu hari nanti. semuanya akan kuimbas, dengan satu senyuman, penuh keikhlasan. itu satu doa dari ku.
kerana setiap yang buruk datang dari aku, yang baik semuanya dari Tuhan yang satu.




imbas kembali semuanya. kenangan kita.. suka atau tidak.. maafkan aku..
jika ada yang aku tidak selitkan.bukan bermakna aku lupa.
maybe the connection lost..
MAAF










  Kamikaze

Luhur


Singkap kembali detik akhir bersama
Linangan airmataku menitis
Dalam pelukan dakapan yang terakhir
Mengalir darah membasahi bumi
Pergi yang tak kembali untuk selamanya
Segar indah namamu di hatiku

Perjuanganmu bagai lilin membakar
Bersinar menerangi kegelapan
Rela berkorban meredah onak berduri
Jasa baktimu sejernih air di kali
Bersemadilah engkau aman di pusara
Sinar cahaya murni keramatmu
Berjihad biar menitis oh darah terakhir
Menjadi lambang cinta yang terluhur

( korus )
Sayu dan pilu bermain di jiwaku
Hilang mu kini tiada pengganti
Hanya namamu tersemat di kalbuku
Menjadi satu kenangan abadi

( ulang korus )

Menjadi satu kenangan yang abadi


No comments:

Post a Comment