Search..

Wednesday, October 27, 2010

the puppy!

sebut je pasal anjing, orang Islam akan kata, HARAM..
which mean, tidak boleh disentuh sama sekali.
sebab air liur mereka boleh menyebabkan satu penyakit yang tidak dapat diubati..
*like a piq


kenapa aku excited nak cite pasal puppy (anak hanjng)?
okeh, actually, beberapa bulan yang lalu.
aku & hayat kesayangan ku..
telah keluar pergi wangsa walk..
*(beli baju raya)
tak silap time tu puasa..
lepas tu. masa kami jalan balik ke MRR2 tu..
*naik motor
aku terperasan di tepi jalan ada seko anak kucing warna oren..
aku bagitau hayat..dan dia terus berenti and menoleh. 
highway kot! aku & hayat risau anak kucing tu kene langgar..




than anak kucing tu terkedek2 datang kat kami..
bila dah dekat baru aku perasan itu sebenarnya anak anjing!
*yang telah diwar2kan oleh hayat dari tadi..
sangat comel.. at first aku takut gakla sebab dia datang dekat dgn aku..
bila hayat nak angkat, dia lari ke tgh highway..
takut sangat aku tengok keadaan masa tu sebab lori and bus lalu lalang,
siap hon lagi!
and ofcoz hayat angkat puppy tu pakai plastik yg dijumpai tepi jalan situ,
menariknya, anjing tu macam suka kat hayat.
sebab asyik ikut hayat je..
tapi, bila hayat nak pegang dia,
bukan men dia lari.. sumpah comel!
rasanya puppy tu ada tuan,
barangkali dia sesat..hehe
*sebab puppy tu pakai rantai.
dalam 5minit mcmtu.
hayat dapat pegang rantai kat tengkuk dia..
and kami lepaskan dia kat seberang longkang
ketika nak blah tu, puppy tu mcm nak ikut,
even dia kat sebelah longkang besar..
kesian sangat~
hopefully the puppy SELAMAT..


esok kami tinjau tempat tu..
memang tak jumpa puppy tu lagi..
harapan kami puppy tu dijumpai oleh tuannya 
atau lebih baik,oleh ibu nya sendiri. :)


this memories is awesome.
everytime i remember it.
i will thanks to God
because i was choose the right person
where i call him, hubby
miss him so much,
because right here n right now,
he is so far from me.
outside of malaysia.


no more puppy
no more fight for small thing.
but still, we can see each other
and live like usual.
*thanks to skype..


yuh, sad ending,
but wish he will come back with glory!
I love u hayat


No comments:

Post a Comment