Search..

Wednesday, September 30, 2009

Cerita tentang raya..

Tahun 2009 ini kami sekeluarga sepapat telah sepakat
untuk mengisytiharkan tema pakaian tahunni berwarna
biru..

hihi..tak puas aku cite sal raya aku untuk tahun ini yg agak2 Gloomy itu..yay~ well, seperti kebiasaan keluargaku mengenakan pakaian sedondon.. ^_^"
tahun lepas warna peach.. akupon mcm biasala..last2 minit bru la nk beli baju la apela..hihi dan semestinye aku kureng sikit dgn bju tradisional ni.. tapi tidak le la nak salah anggap sal aku, aku gak tak dela memakai pakaian2 yg moden sgt yg tak cukup kain tu okeh.. ala2 kadar n sedap mata aku n kakasih hati ku pndg da r kan.. (tp kdg2 tu adela gak~ XP)
so seperti biasa kan..rayala katanyer, mestila bersalam-salaman bermaaf-maafan.. jenis aku jenis jujuq, kalau aku ade wat salah semestinye aku akan teriyak gegile..tapi tahunni kelihatannya seperti aku tak banyak melakukan kesalahan..haha..kerananya aku tak mengeluarkan air mata even sikit (da kering kot?) weee~
dan tahunni gak agak malang untuk orang seperti aku yang bekerja dengan warganegara asingni..BONUS tahunni sememangnye aku tak dapat weh! kedekut siot bos aku tu..hihi.. takpela aku redha jela..so, adik2 sedara n cucu cicit kendara sume dapat duit raya cukup2 makan jela yer.. atenye dah takde duitkan.. (ada mmg ade..tp nk simpan lor)

first raya kene bangun awal.. mak saudara sume jerit pekik panggil anak2 sedara and aku sekalila..hahaha.. bangun, mandi, bersiap untuk beraya.. tapi kan, satujela aku rasa...GLOOMY~ akupun tak tahu kenapa aku rasa sbegitu.. ????????
lepas acara salam-salaman, kitorang terus bergerak ke rumah opah tiri di kampung makmor.. seperti biasa aku balik kampung duduk rumah ibu cik yang tinggal di Salak..kebanyakan sedara belah mama memang tingge kat perak..hihi.. rumah arwah opah and atok pulak di kampung jamuan dimana kami telah menyewakannya.. T_T"
sampai kampung makmor, macam xberapa nak seronok, kebiasaan aku n adik beradik sedara semua tengok tv jela..(bosan sikit) dan ibu bapak n opah sume bersembangler..xtaula ape yang disembangkan.. maybe satu hari nanti aku gak akan merasai tempat dorang and bersembang2 ngan mereka seperti itu..ceh,berangan..lepas sattle beraya rumah opah, kami bertolak ke rumah tok dak..beraya makan dan semuanya~lepas tu kami bertolak ke labu kubung (rumah adik arwah atok - tokcik).. sampai labu kubung best sikitla kerana suasana situ memang suasana kampung ok..dengan sawahnyer.. kalau nak tau, cerita sarah lakonan syamsul ghau2 tu, dorang belakon kat rumah tok cikla tu..hihi~ suasana kampung tu mmg best..malang nye aku tak amik gmba pon.. gambar mamaje ade.. ^_^

lepas beraya umah tok cik, kami bertolak ke jamuan, rumah opah wah (adik arwah opah) di rumah opah wah pun masih kami tengok tv.. yang muramnye time tu sebab tak semeriah dulu..tak tahula apsal..sedih sgt ingat zaman dedulu time aku tidur ngan opah, sekolah kat padang ampang and RPK.. naik bus ipoh pegi kuala, main mercun dengan kampung sebelah, main meriam buluh, true or dare, rounders.. haish, mana pergi kekawan aku dulu?? rindu sangat dgn arwah opah dan atok! (adeh, syahdu lor smpai menitis air mata ku..)
hm..mmg xkan penah aku lupe zaman kanak2 aku! dan aku amat bertuah sebab dibesarkan dikampung...dan sangat bertuah menjadi cucu opah yang sangat disayangi.. "in rindu opah sgt!" dan sedihnyer, dah lama aku tak melawat kubur opah dan atok... T_T
well, lepas beraya kat rumah opah wah tu..kami pergi ke rumah mak chor kat labu kubung (berdekatan kampung tok cik).. beraya la ikut suke..makan laksa mmg keutamaan! pergi memanepon dpt makan laksa.. lain2 tempat kami singgah adalah dekat rumah anak murid pakcik jamal yang dah bekerja sebagai pilot~ gaji besar oke!! XD (kalau hensem aku ngorat da..haha)..lepas tu kami pergi ke kawasan istana dan masjid ubudiah untuk mengambil gambar.. ^_^

masjid ubudiah~

beraya rumah sedara mara~

lepas je sattle sume, kamipon balik..penat sampai kemalam.. besoknye pakcik and ibu cik (tuan rumah) bertolak ke kemaman, terengganu (rumah keluarga pakcik jamal)..
pagi seterusnye semua mak2 and bapak2 pagi2 da keluar pergi kepasar membeli barang, adik aku (syila) and adik sedara (ijah) telah pergi beraya.. aku hanya tengok tv melayan mtv award
kakngah plak main the sim..sampai ke petang kot mama and ayah tak bebalik ag.. tak lama selepas tu, pakcik n ibu cik pulang..mereka pun pelik apsal mak2 bpk2 tak balik lagi..adeh
n_n' ...dalam nak dekat maghrib tu dorang pon balik...mama critela yang dorg g rumah mak chor tolong masak2 untuk kenduri malamni.. oh, barula aku tahu.. ^_^

malam tu pergi rumah mak chor tolong2..rupenye mak chor baru je menyiapkan rumah yang aku tandang tu..adeh~ then barula tau rumah tu keras sikit..dan mereka mengadakan doa selamat..yang sedap tu ade ikan keli bakar!! sedap!! huu..
besoknyer, smua bersiap2 nak pergi deco bersama eric tan..eh2, bukan, home deco, mula2 aku sebokla main the sim2.. last2 kakak cakap mau pegi jusco kat ipoh lepas pegi home deco tu..so, akupon taknakla lepaskan peluang lantas mengikutinla mereka..


Home Deco... ^_^

kucing-kucing Mok usu ~ melaka

beraya bersama hayato~

selesai beraya dikampung, kami pulang hari khamis..
jumaat :- balik melaka, beraya rumah mok usu kat jasin (kucing comel!!), paklang kat merlimau umbai (makan ikan bakaq)..
kami pergi hari je ke melaka.. sampai rumah around 2am.. sampai umah pe ag.. terbongkangla!! zzzzzzZZZZZz~

besoknyer beraya dengan hayat kt umah dia.. n beraya dengan wahyu and jack.. ^_^ (aku masak mee kt umah hayat..masin sikit tp sedap..masin sebab mee masin... XD)

dengan kesempatan ini saya nurul'ain aliasan ingin mengucapkan..
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN~

No comments:

Post a Comment